Jak sprzedać pozycjonowanie

Jak sprzedać pozycjonowanie

Coraz mniej osób w naszym kraju chciałyby pracować dla kogoś, czyli inaczej mówiąc na etacie niezależnie od tego, czy mówimy tutaj o pracy dla dużej firmy, czy mówimy tutaj o pracy na przykład dla małej firmy rodzinnej. Tak naprawdę coraz mniejszą liczbę osób, interesuje tego typu forma zatrudnienia, z drugiej strony oczywiście nie może być tak, że każdy będzie samozatrudniony. 

Po prostu rynek nie jest gotowy na przyjęcie tak dużej liczby małych firm, a jednocześnie musimy też powiedzieć, że prędzej czy później te małe firmy, zaczną się rozrastać i z czasem będą wchłaniać te gorzej sobie rodzące firmy i wszystko można by powiedzieć powróciłoby do stanu równowagi, mniej więcej takiego jaki znamy obecnie, czyli takiego, w którym występuje dość spora ilość firmy małych oraz jednoosobowych, jak również istnieją duże międzynarodowe korporacje oraz duże firmy. Jednak nie zmienia to faktu, że jest spora grupa ludzi, która niezależnie od sytuacji, nawet jeżeli pracuje na etacie, to chciałaby pracować tak naprawdę na własny rachunek. Pozycjonowanie stron w Warszawie jest jedną z metod na to, aby móc wyrwać się z dużej korporacji i móc pracować na własny rachunek.

Dlaczego akurat pozycjonowanie firmy w Warszawie?

Przede wszystkim jeżeli omawiamy ten temat, to musimy powiedzieć, że skupiamy się na Warszawie przede wszystkim z tego powodu, że w Warszawie po pierwsze rynek pozycjonowania stron jest największy, a po drugie liczba osób, która pracuje dla różnego rodzaju dużych korporacji jest również największa w skali całego kraju. Więc jeżeli mówimy tutaj o tym w jaki sposób wyrwać się faktycznie z takiej pracy i zarabiać na pozycjonowaniu stron, no to najlepiej jest i najłatwiej opisać to na przykładzie Warszawy. Z kwestii technicznych opowiemy sobie również o tym, że jeśli mówimy o pozycjonowaniu stron w Warszawie, lub o pozycjonowaniu Warszawy, to mamy na myśli pozycjonowanie w Internecie firm warszawskich, lub pozycjonowanie stron pod wyszukiwanie fraz kluczowych ze słowem Warszawa. Jak wspomnieliśmy Warszawa jest to bardzo duży rynek i jest to rynek, tak naprawdę też trudny, ponieważ im większa konkurencja, tym trudniej jest pozycjonować strony internetowe. Z tego to powodu promowane są osoby, które oczywiście mają jakieś pojęcie o tym co robią. Nie mówimy tutaj tylko i wyłącznie o tym, że ktoś potrafi pisać teksty pozycjonujące, ponieważ sprawa z pozycjonowaniem stron jest zdecydowanie dużo bardziej skomplikowana niż tylko polegająca na tym, że trzeba napisać odpowiednią ilość tekstów, z odpowiednio wplecionymi słowami kluczowymi.

Jak sprzedawać pozycjonowanie?

Przejdźmy teraz jednak do meritum czyli do tego, jak sprzedawać pozycjonowanie. Przede wszystkim musimy tutaj powiedzieć, że mamy dwie metody. Pierwsza to sprzedaż wypozycjonowanych przez nas adresów internetowych. Czyli stworzenie jakiegoś adresu domeny, a następnie pozycjonujemy go na tyle wysoko, aby był wysoko w wynikach wyszukiwania. Następnie czekamy po prostu na ofertę firmy, która będzie chciała od nas tego typu stronę internetową odkupić. Możemy oczywiście na tego typu inwestycji dość sporo zarobić, ponieważ możemy tutaj tak naprawdę działać dwutorowo. Po pierwsze możemy sprzedać stronę internetową, która jest dobrze wypozycjonowana. Natomiast możemy też sprzedać konkretnie adres tej domeny, co czasami może nawet przynieść większy zysk, niż sprzedaż strony, która została już wypozycjonowana. Musimy mieć tutaj na uwadze taki fakt, że adres domeny jeżeli sobie go zastrzeżemy, zawsze będzie nasz, dopóki będziemy go opłacać. Natomiast stronę niezależnie od sytuacji możemy spróbować tak naprawdę od zera wypozycjonować. Więc tak naprawdę tutaj nawet adres domeny, może czasami być za nas cenniejszy niż samo pozycjonowanie. Druga metoda jest to właśnie oferowanie się do pozycjonowania już istniejących stron internetowych osobom, które ewidentnie mają z tego typu działalnością problem. W jaki sposób łatwo stwierdzić, że dana firma ma problem? Wystarczy tak naprawdę wpisać jakąś frazę kluczową, na przykład “dorabianie kluczy Warszawa” i na przykład kliknąć w stronę firmy, która pojawiła się na trzeciej lub czwartej stronie w wynikach wyszukiwania. Jeśli zgłosimy się do tej firmy z ofertą, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że ktoś taki mógłby zgodzić się na współpracę, no bo ponieważ jak sami zauważyliśmy, pozycjonowanie jego strony jest słabe.

Czy każdy powinien pozycjonować stronę internetową?

Powinniśmy sobie odpowiedzieć na jedno ważne pytanie, a mianowicie takie które mówi o tym, czy każdy powinien pozycjonować stronę internetową? Niektórzy mogą sugerować, że przecież internet to nie wszystko. Jeśli będziemy prowadzili biznes solidnie i rzetelnie, to prędzej czy później i tak znajdziemy klientów. Jest to do pewnego stopnia prawda, jednak niestety to prędzej czy później, może czasami oznaczać, że przez bardzo długi okres nie będziemy mieć klientów w ogóle, lub bardzo mało. Kwestia pozycjonowania strony internetowej nie oznacza, że będziemy świadczyli usługi przez internet. Chodzi tutaj głównie o to, aby potencjalni klienci w ogóle byli w stanie trafić na jakiekolwiek informacje o naszej firmie, między innymi informacje kontaktowe.